Saturday, February 2, 2013

lelaki yang baik untuk wanita yang baik

Assalamualaikum
alhamdulillah subuh tadi dah hujan sampai la ni..hujan rahmat..semalam dah terik

aq pn malas nk panjang kan cerita, kita straight to the point, i want to explain bout lelaki yang baik untuk wanita yang baik, memang sblm ni kita banyak dgr kalu nk wanita yang solehah yang baik kita kena ubah diri kita dulu, perasan sikit muka tu, perangai tu,,hensem ke dak. kadang2 ada yang dah berubah perangai untuk menjadi yang lebih baik tapi psgnnya cm x bape ngam dgn dy,
hah baru2 ni aq ada lah terdengar dalam corong2 radio, 
dalam perubahan ke arah kebaikan lakukan solat sunat taubat, sebab apa? why? hah sebab ni hah agar kita x mengulangi kesilapan yang lalu, lakukan dgn ikhlas, menyesal dgn perbuatan yang lalu. barulah la kita nawaitu nak cr yang solehah, yang baik. Allah sentiasa memerintah kita supaya bertaubat, sebagaimana firmanNYA yang bermaksud : “Hai orang-orang yang beriman, bertaubatlah kepada Allah dengan taubat yang sebenar.” (At-Tahrim: 8.)

nampak x? kadang2 kesilapan yang kecil la di pandang ringan, sedangkan yang kecil tu akan membesar, 
suka juga untuk aq ingat kan lakukan solat sunat taubat ni bukan sekali setahun, tapi lakukan berkali2..
nak solehah x? hehe..mesti ramai yang nak kan..so step pertama adalah betulkan segala nawaitu, ubah sikap buruk kita, ubah pemikiran kita, ubah paradigma kita, ubah kepesongan kita..kembali kepada fitrah, kembali ke jalan yang Allah redhai, mohon padaNYA, insyaAllah Allah sentiasa mendengar permintaan hambaNYA, mudah2an Allah makbulkan doa2 korang yang baik2.
orait aq harap korang faham apa yang aq nk sampaikan..mendapatkan yang soleh dan solehah mudah kalu kita berada di landasan yang di redhaiNYA. 
COUPLE is HARAM, 

so korang mulai hari ini nak hensem nak cantik, x perlu produk mahal2 bagai, cukup air wuduk 5 waktu..insyaAllah nur di wajah xkan hilang sehngga hujung nyawa. 

yang baik itu datang dr Allah s.w.t, yang buruk tu dtg dr kelemahan aq sendiri.
selamat membaca

 nah aq belanja kopok lekor made in mersing..haha, buruk beno perangai!!  >.<


No comments:

Post a Comment